عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.
فعالیت مجلات رشد در سیطره بیماری کرونا
مدیرمسئول مجلات رشد در این جلسه با اشاره به شرایط فعلی جامعه گفت شاید با توجه به گستره فعالیت‌های دفتر،اظهار امیدواری کرد با توجه به گستره فعالیت‌های آماده‌سازی مجلات، از بعد محتوایی و نیز هنری و گرافیک، در شرایط کنونی آسیبی متوجه فعالیت‌های جاری مجلات نشود.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، جلسه شورای معاونان دفتر به‌صورت وبینار برگزار شد. در این جلسه ابتدا محمدابراهیم محمدی، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، ضمن گفتن خیرمقدم به حاضران در جلسه، در خصوص فعالیت‌های دفتر در دوره تعطیلی یک‌هفته‌ای و نیز دورکاری همکاران، دغدغه‌های خود را بیان کرد. وی گفت: «فعالیت آموزشی تعطیل‌بردار نیست. در شرایط فعلی، با تغییر نحوه نگرش به نوع فعالیت‌ها و نحوه ادامه آن‌ها می‌توانیم از توقف کارها جلوگیری کنیم. توجه به دورکاری همکاران و تقویت این بعد از همکاری، کمک می‌کند فعالیت‌ها و وظایف محوله دچار خلل نشوند و چه‌بسا بتوانیم پس از کرونا نیز برخی فعالیت‌ها را به‌صورت دورکاری ادامه دهیم. اگر نگاه ما به انجام کار باشد تا حضور افراد، می‌توانیم برای ادامه انجام کارها به‌صورت غیرحضوری تمرین کنیم. این تجربه می‌تواند به تجربه زیسته قابل دفاعی در دفتر تبدیل شود و می‌توانیم دورکاری را ادامه دهیم.

در شرایط فعلی، جلسات را به‌صورت مجازی برگزار می‌کنیم. شاید با توجه به گستره فعالیت‌های دفتر، در آینده نیز بتوانیم از این بستر برای برخی جلسات استفاده کنیم و برخی از نشست‌های داخلی را در فراغ بال به سرانجام برسانیم. امیدوارم با توجه به گستره فعالیت‌های آماده‌سازی مجلات، از بعد محتوایی و نیز هنری و گرافیک، در شرایط کنونی آسیبی متوجه فعالیت‌های جاری مجلات نشود.»

 

در ادامه جلسه، سعید بدیعی، معاون فناوری دفتر، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های معاونت فناوری و نیز شبکه رشد، بیان داشت: «موقعیت خوبی است برای تمرین واگذاری فعالیت‌ها. در بعضی بخش‌ها از جمله شبکه رشد، فعالیت‌ها در زمان تعطیلی و دورکاری قابل انجام هستند و همکاران در منزل فعالیت‌های جاری را انجام می‌دهند. در بخش فیلم رشد نیز فعالیت‌ها به‌صورت مجازی قابل پیگیری‌اند و برای داوری نیز بخشی از کار از طریق مجازی قابل پیگیری و انجام است. بخش تولید محتوا و ساخت فیلم‌ها، با توجه به کار میدانی و حضور در استودیو و نیز حضور در مدرسه برای تکمیل فیلم‌برداری، با محدودیت مواجه است.

جشنواره تولید محتوا نیز از طریق مجازی و کار در منزل قابل پیگیری است. در مورد مطالبات حوزه ریاست و در خصوص تولید محتوا برای کتاب‌های درسی و لینک محتوا به‌صورت کیو آر کد که قرار است در کتاب‌های درسی درج شوندِ، در شبکه رشد محتوای مناسب و متعددی با موضوعات کتاب‌های درسی تولید شده‌است  که نیازمند دسته‌بندی و هماهنگی بین موضوعات و مطالب کتاب درسی است. امیدوارم در فرصت موجود کار انجام‌گیرد و تحویل شود.»


کیومرث جهانگردی، معاون سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی رشد نیز گزارشی از روند انجام فعالیت‌های سامان‌دهی منابع آموزشی و نیز پیگیری فعالیت‌های مربوط به جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد ارائه کرد. وی گفت: «برای پی‌گیری برخی کارها، از جمله داوری کتاب‌های موجود، نیازمند حضور محدود برخی از همکاران در محل کار هستیم تا وقفه‌ای ایجاد نشود و داوری کتاب‌ها به زمان‌بندی برسد.»


سید کمال شهابلو، معاون انتشارات دفتر، در خصوص تولید مجلات رشد بیان داشت: «با توجه به اینکه تولید و آماده‌سازی مجلات رشد از سنوات گذشته به‌صورت غیرمتمرکز و توسط بخش خصوصی انجام می‌گیرد، آمادگی دورکاری را از قبل داشته‌ایم و فعالیت‌های این معاونت با حضور حداقلی همکاران قابل‌پیگیری و حصول است.» وی افزود: شماره‌های دوم مجلات عمومی بزرگ‌سال و دانش‌آموزی توزیع‌شده‌اند و شماره‌های سوم مجلات نیز آماده‌اند.»

 وی همچنین بیان داشت: « با بنیاد روایت فتح، برای دریافت محتوای مرتبط با مناسبت‌های ملی و مذهبی، هماهنگی لازم انجام شده است و به‌زودی محتوای صوتی و تصویری مناسب برای درج در مجلات رشد، به کمک کیو آرکد، انجام خواهد شد.»


در جمع‌بندی این نشست مجازی، مدیرمسئول مجلات به چند نکته اشاره کرد:

• نخست اینکه فعالیت‌های دفتر را به حضوری، غیرحضوری و تلفیقی تقسیم کنیم تا ضمن رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حفظ سلامت همکاران، بتوانیم فعالیت‌های جاری را به سرانجام برسانیم.

 فعالیت‌های قابل انجام همکاران در منزل با مشوق‌هایی همراه باشد تا در زمان تعطیلی و دورکاری، رغبت انجام فعالیت‌ها حفظ شود.

•  برای حضور حداقلی همکاران هماهنگی لازم انجام شود.

 محتوای لازم برای درج در مجلات رشد، از جمله از بنیاد روایت فتح، مورد نیاز امروز نسل نوجوان و جوان است و مطالب تکمیل‌کننده ایام‌الله و با هدف شناخت نسل حاضر، با دقت نظر تهیه و بارگذاری شود. این بخش به‌دقت نظر و حوصله خاصی نیاز دارد تا به اهداف تربیتی آن دست یابیم.

•  در خصوص انتخاب مجلات برتر در جشنواره مجلات رشد که قرار است در هفته پژوهش انجام گیرد، ‌سرعت عمل و نیز دقت در داوری و رعایت همه جوانب نیاز است.

• برای دریافت منابع تکمیلی و استفاده از محتوای غیر نوشتاری از طریق کیو آرکد، با روابط عمومی دستگاه‌هایی که در مورد فعالیت آن‌ها در کتاب‌های درسی مطلب وجود دارد، مکاتبه کنیم و محتوای مناسب هر بخش را از دستگاه‌های اجرایی دریافت و با ویرایش مناسب در مسیر خوانش بارکد قرار دهیم تا واقعیت افزوده مطالب شکل درستی به خود بگیرد.

 

واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱,۰۴۰
کد خبر : ۳,۳۳۱
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید