عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.
مجتمع فرهنگی هنری سینما فلسطین، پایگاهی مهم در برگزاری جشنواره‌های مطرح کشور
مدیر سینما فلسطین در گفت‌وگو با واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی از فعالیت‌‌ها و اقدامات انجام شده سال‌های اخیر در این سینما گزارشی ارائه داد.

دفتر انتشارات و فناوری آموزشی برای ایفای نقش نظارت و راهبری خود در جهت تحقّق مأموریت حاکمیتی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور، به‌عنوان نهاد تنظیم‌گر، هدایت‌گر و حمایت‌کننده در حوزه منابع آموزشی و تربیتی، با پشتیبانی از تولیدات فرهنگی و هنری در حوزه سینما، قدم برمی‌دارد؛ که این مأموریت را با نمایش فیلم‌های آموزشی و تربیتی تولید شده برتر در کشور با استفاده از ظرفیت «مجتمع فرهنگی هنری سینما فلسطین» دنبال می‌کند.

واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با مسعود جهانشاهی، مدیر مجتمع فرهنگی هنری سینما فلسطین که از سال 1401 عهده‌دار این مدیریت می باشد، به گفت‌وگو نشست تا برای مخاطبان درباره اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در این سال‌های سینما فلسطین بگوید.

جهانشاهی با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی هنری سینما فلسطین از سال 1382 تحت مدیریت سازمان پژوهش با مسئولیت و نظارت دفتر انتشارات و فناوری آموزشی قرار گرفته است، گفت: این سینما هم‌اکنون با سه سالن نمایش مجهز به سیستم صوتی دالبی و بهترین امکانات نمایشی، یکی از مجهزترین سالن‌های نمایش فیلم در ایران است. همچنین در سال‌های اخیر به عنوان مرکز اصلی برگزاری مهم‌ترین جشنواره‌‌های کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی درخصوص سایر اقدامات انجام شده در این سینما گفت: تزیینات ظاهری یک رسانه محیطی، برای ایجاد فضای جذاب تفریحی از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این راستا اقداماتی از جمله نصب دو لایت باکس تبلیغاتی در پیشانی طبقه اول و نصب تابلو روان اعلان زمان پخش فیلم‌ها(سانس‌ها) و برنامه‌های سینما انجام شده است.

 

سینما فلسطین

 

جشنواره‌ها

مدیر مجتمع فرهنگی هنری سینما فلسطین میزبانی این سینما از جشنواره‌های متعدد را عاملی در راستای تقویت ضلع فرهنگی  ـ  هنری سینما دانست و گفت: در سال 1402 سینما فلسطین میزبان «جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی و آموزشی رشد»، «جشنواره مردمی فیلم عمار»، «جشنواره سینما حقیقت» و «جشنواره بین‌المللی فیلم فجر» بود. در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، سینما فلسطین رنگ و بوی دیگری داشت؛ به‌طوری‌که در طول 11 روز نمایش حدود 25 هزار نفر در سینما به تماشای فیلم‌ها نشستند. در این دوره، میزبانی سینما فلسطین مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت و از این سینما در فهرست هشت سینمای برتر میزبان جشنواره فیلم فجر تقدیر شد.

 
سینما فلسطین
 
سینما فلسطین
 
سینما فلسطین
 
سینما فلسطین
 
 

 
فعال‌شدن ظرفیت سینما برای تولید و نمایش تئاتر آموزشی

مسعود جهانشاهی یکی از راه‌های تأثیرگذاری بر فضای فرهنگی ـ آموزشی کشور را جریان‌سازی فرهنگی و تولید الگوی مناسب می‌داند. وی درباره اقدامات این مجتمع برای ورود به عرصه تأثیرگذاری و پیشرانی در حوزه کودک و نوجوان گفت: در سال 1402 تأتر آموزشی «مدرسه اسرارآموز» با توجه به اهداف تربیتی ساحت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در قالب یک تئاتر عروسکی و موزیکال با استفاده از هنرمندان نام آشنای کودک در تلویزیون برای دانش‌آموزان دوره اول و دوم ابتدایی تولید و اجرا شد که با استقبال خوب مدارس تهران رو‌به‌رو شد.

مدرسه اسرار اآموز


برگزاری شب شعر «طوفان خشم» به مناسبت آغاز طوفان‌الاقصی و با حضور وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ نمایش فیلم‌های ارزشی و با رویکرد انقلابی؛ همکاری با نهادها و وزارت‌خانه‌ها در برگزاری مراسمات، نمایش خصوصی فیلم و برگزاری رویدادها؛ احداث نگارستان (گالری) قلمدان برای برگزاری نمایشگاه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی و فضاهایی برای برگزاری کارگاه‌های هنری اعم از نویسندگی، نقاشی، هنرهای تجسمی و همچنین نمایش آثار دستی؛ رشد قابل توجه میزان فروش و تعداد مشتریان سینما و... از جمله دیگر فعالیت‌های انجام شده در دو سال و نیم گذشته در سینما فلسطین بود.

 

مسعود جهانشاهی

 

منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۵۳
کد خبر : ۴,۴۳۳
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید