عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.
برگزاری دوره‌های تربیت مربی «هوش مصنوعی»، «هوا فضا»، «نجوم»، «نانو» و «رباتیک» در بنیاد آی‌سی‌دی‌ال ایران
مدیر بنیاد ICDL ایران در گفت‌وگو با واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی برگزاری دوره‌های جدید این بنیاد را تبیین نمود.

بنیاد ICDL ایران در چارچوب جهت‌گیری‌های راهبردی دفتر انتشارات و فناوری آموزشی و به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت و فوق برنامه دانش‌آموزان اقدام به تهیه و تولید محتوا و برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های «هوش مصنوعی»، «هوا فضا»، «نجوم»، «نانو» و «رباتیک» نموده است. مراسم رونمایی از دوره‌های آموزشی جدید بنیاد در همایش ۱۳ تیرماه ۱۴۰3 مدیران مراکز سراسر کشور در محل مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار شد.

دکتر علیرضا سلطانی‌فرد، مدیر بنیاد ICDL ایران در گفت‌وگو با واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی به تبیین فعالیت‌های انجام شده در این حوزه پرداخت. وی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی فناوری‌های نوین در بنیاد ICDL ایران در راستای فرآیند اجرایی دوره‌های تربیت مدرس گفت: این کارگروه‌ها با بررسی فناوری‌های نوین آموزشی در راستای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش و با رایزنی کارشناسان و متخصصان وزارت آموزش و پرورش، طراحی دوره‌های آموزشی «هوش مصنوعی»، «هوا فضا»، «نجوم»، «نانو» و «رباتیک» را به عنوان فوق برنامه دانش‌آموزان مصوب نموده است. همچنین به منظور ارائه محتوای مناسب و به روز و استفاده از مراجع علمی کشور، جلسات متعدد و تخصصی با ستادهای هوش مصنوعی، رباتیک و توسعه نانو و میکرو معاونت علمی ریاست جمهوری، انجمن نجوم ایران و دانشکده هوا فضا دانشگاه تهران برگزار شده است.

دکتر سلطانی‌فرد درباره اقدامات ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو گفت: با همکاری ستاد فناوری نانو و میکرو معاونت علمی ریاست جمهوری، کارگروه مشترک تولید محتوا در این حوزه تشکیل شد. در این کارگروه با برگزاری چندین جلسه تخصصی و بررسی نیازهای علمی دانش‌آموزان، سرفصل آموزشی نانو ارائه شد. سرفصل‌های تهیه شده از طریق قطب نانو برای تعدادی از مدرسان دوره‌های آموزشی نانو ارسال و پس از بررسی و اصلاحات لازم مجددا به ستاد نانو ارسال شد. کلیه محتواهای تولید شده موفق به اخذ نشان رشد از دفتر انتشارات و فن آوری آموزشی شده است.

مدیر بنیاد ICDL ایران درباره دوره‌های تربیت مربی این بنیاد گفت: به منظور آمادگی هر چه بیشتر مراکز بنیاد برای اجرای دوره‌های آموزشی در مدارس، با بهره‌گیری از اساتید و مؤلفان کتاب‌ها، دوره‌های آموزشی تربیت مربی برگزار شد. تاکنون بیش از 26۰ نفر از نیروهای واجد شرایط در دوره‌های آموزشی تربیت مربی هوش مصنوعی، هوافضا، نجوم، نانو و رباتیک شرکت نموده‌اند.

 

تولید و انتشار کتاب‌های «نانو» برای دانش‌آموزان دوره متوسطه؛ «آشنایی با نجوم 1» برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی؛ «آشنایی با نجوم ۲» برای دانش‌آموزان دوره متوسطه، «هوافضا» برای دانش‌آموزان دوره متوسطه، برگزاری دوره‌های آموزشی «هوش مصنوعی» برای دانش آموزان دوره متوسطه و معلمان و «رباتیک» برای دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی و دوره متوسطه از جمله اقدامات بنیاد ICDL ایران بود که دکتر سلطانی‌فرد به آن‌ها اشاره کرد.

 

دوره‌های تربیت مربی

 

 


منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۱۵۹
کد خبر : ۴,۴۳۴
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید