عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.
برجسته کردن اکران‌ها و افزایش بازدید از آثار، از اولویت‌های جشنواره بین‌المللی فیلم رشد است
نخستین نشست شورای سیاست گذاری پنجاه و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با معرفی دبیر این جشنواره در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری پنجاه و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم رشد به منظور بررسی و همفکری در راستای اعتلای جشنواره در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر علی لطیفی، معاون وزیر، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و رئیس شورای سیاست‌گذاری این جشنواره ضمن تقدیر از حضور اعضای شورا، به محورهای مهم و اثرگذار در فرآیند برنامه‌ریزی این دوره از جشنواره اشاره کرد.
 

هدف اصلی آثار تولید شده در جشنواره رشد، دیده شدن در مدارس است

دکتر لطیفی با تأکید بر لزوم تثبیت فعالیت‌های جشنواره در دوره‌های گذشته گفت: به طور کلی باید در جهت تثبیت مسیری که در دو سال گذشته شروع شد قدم برداریم. برای تحقق این امر باید در دو حوزه اثرگذاری و ارتقای کیفیت به سطح عملکردی سال‌های قبل از همه‌گیری کرونا باز گردیم.

دکتر لطیفی با اشاره به لزوم ارتقای سطح کار جشنواره بین‌المللی فیلم رشد گفت: برجسته‌تر کردن اکران‌ها و البته میزان افزایش بازدید آثار جشنواره در سطح مدارس سراسر کشور، یکی از اولویت‌های اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم رشد است.

برگزاری اختتامیه جشنواره در باغ کتاب تهران، نوع حضور داوران و دغدغه آن‌ها نسبت به جشنواره، حمایت از شکل گرفتن فیلم‌های خوب، رشد و ارتقا اکران‌های استانی و مشارکت و نقش‌آفرینی مجموعه‌های بیرونی و درونی وزارت آموزش از جمله نقاط مثبت پنجاه‌وسومین دوره جشنواره فیلم رشد بود که رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره به آن‌ها اشاره کرد.

 

گزارش دبیر دوره پنجاه و سوم جشنواره از روند برگزاری

در این جلسه همچنین دکتر حسین عبادتی، معاون تولید محتوای چندرسانه‌ای آموزشی و تربیتی و دبیر دوره پنجاه و سوم جشنواره فیلم رشد با اشاره به تاریخچه برگزاری این جشنواره به مرور دستاوردهای این جشنواره در سال گذشته پرداخت و گفت: پنجاه و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در هفته اول دی ماه سال 1402 برگزار شد. در این دوره جشنواره  ۳۷۶۸ اثر از ۱۲۸ کشور دنیا به دبیرخانه ارسال شد و در نهایت ۳۳۲۹ اثر پذیرفته شد. پس از برگزاری جلسات هیئت‌های انتخاب و داوری، ۱۹۵ اثر به مرحله دوم داوری و نمایش راه پیدا کردند و در بازه زمانی  چهار روزه در سینما فلسطین نمایش داده شدند .

 

معرفی دبیر پنجاه و چهارمین دوره جشنوار بین‌المللی فیلم‌ رشد

در ادامه این مراسم، مسعود جهانشاهی به عنوان دبیر پنجاه‌وچهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد معرفی شد.

جهانشاهی طی سخنانی با اشاره به اینکه، هدف اصلی برگزاری جشنواره رشد جلب مخاطب و تأثیرگذاری بر قشر کودک و نوجوان است، گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم رشد زمانی موفق است که بتواند مخاطب را در خودش غرق کند و زوایای مختلف موضوعش را به آن‌ها بفهماند. کلیت جشنواره باید اینطور باشد که به مصرف کننده فیلم خوب علمی، آموزشی و تربیتی ارائه دهد و تولید کننده را نیز به دنبال فیلمی با این نگاه روانه کند.

وی ادامه داد: در خصوص دغدغه‌ای که در فیلم کودک و نوجوان وجود دارد، پرداختن به  آثار تصویری با محتوای تربیتی آموزشی برای جمهوری اسلامی یک مأموریت راهبردی است.

 

جشنواره فیلم رشد باید نسبت به جریان فسلطین و لبنان دغدغه داشته باشد

دبیر پنجاه و چهارمین جشنواره فیلم رشد در ادامه با اشاره به دغدغه‌مندی جشنواره فیلم رشد در خصوص مسائل روز جهانی از جمله مظلومیت مردم غزه و لبنان، به ارائه پیشنهاداتی در جهت متفاوت ساختن فضای جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته پرداخت. وی گفت: جشنواره فیلم رشد نباید در خصوص کودک‌کشی و نسل ‌کشی در غزه در مقابل دوربین‌ها و همچنین جانفشانی شهدای محور مقاومت و مظلومیت فلسطین بی‌تفاوت باشد.

جهانشاهی، تمرکز بر حوزه‌هایی از جمله، گسترش در مراکز پخش در هفته ملی جشنواره به منظور ایجاد فضای جذب بیشتر، تثبیت اقدامات انجام شده در جشنواره در دوره پنجاه‌وسوم، تمرکز و توجه جشنواره امسال نسبت به مظلومیت کودکان درگیر جنگ و افزودن موضوع محیط زیست را به عنوان محورهای اصلی جشنواره امسال معرفی کرد.

 
در این نشست نمایندگانی از معاونت‌های وزارت آموزش و پرورش و دستگاه‌های مختلف به بیان دیدگاه‌ها و ظرفیت‌های خود درجهت هم افزایی و ارتقا سطح کیفی جشنواره پنجاه و چهارم فیلم رشد، جلسه پرداختند.

 

• برای مشاهده تصاویر این نشست، اینجا را انتخاب کنید.


منبع: واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی
تعداد بازدید : ۵۸
کد خبر : ۴,۴۳۵
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید