عکس رهبر جدید
۰
سبد خرید شما خالی است.
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۷:۲۵
هنر درمانی
در «رشد مشاور مدرسه»

«هنر درمانی»، عنوان مقاله‌ای است که در شماره بهار فصل‌نامه رشد آموزش مشاور مدرسه چاپ شده است.
فاطمه اسمعیل طلایی کارشناس ارشد مشاوره نویسنده این مقاله در مقدمه آن آورده است: «هنر از زمان‌های دور با روح و اندیشه انسان عجین بوده است. انسان‌های اولیه هنر خود را بر دیوار غارها نقش کرده و بدین طریق از احساسات باطنی خویش پرده برمی‌داشته‌اند.
روان‌شناسان معتقدند که حس زیبایی یکی از مهم‌ترین ابعاد روحی انسانی است و به همراه سایر حواس مانند دانایی، نیکی و مذهبی ابعاد اصلی روان آدمی را تشکیل می‌دهد. بر این اساس، تمامی زیبایی‌های ادبی، شعری و هنری از حس زیبایی سرچشمه می‌گیرند. در واقع، هنر را می‌باید مولود همین حس نامید. اوج شکوه و اصالت پدیده‌های هنری، در بهره‌گیری از هدف‌های عظیم انسانی، معنوی و الهی است. روش هنری در مقایسه با روش‌های رسمی موفق‌تر است؛ حتی در دانش‌آموزان مدارس راهنمایی و دبیرستان نیز، که هویت و شخصیتشان در حال شکل‌گیری است و به دنبال اهداف متعالی انسان، استقلال فردی، شناخت خویشتن، شکل‌گیری زمینه اعتقادی ـ مذهبی هستند و بیشتر تمایل دارند این مفاهیم را از روش غیرکلامی دریافت کنند.
در این مقاله برآنیم که تأثیرات هنر را بر سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان بررسی کنیم.»
هنر و درمان جسم و روان، شیوه‌های هنر درمانی، نمایش درمانی و موسیقی درمانی از عناوینی است که این مقاله به آن پرداخته است.
متن کامل این مقاله در  فصل‌نامه رشد آموزش مشاور مدرسه، شماره 27، بهار 1391 چاپ شده است.

تعداد بازدید : ۱,۲۱۶
کد خبر : ۷۶۱
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید